لوله پلی اتیلن استاندارد

خرید لوله پلی اتیلن استاندارد قیمت مناسب

لوله پلی اتیلن در سایزهای مختلف و با مقاومت فشارهای آب متفاوت توسط تولید کننده های لوله پلی اتیلن در کشور تولید می شود. شرکت های تولید کننده به دو دسته تقسیم بندی می شوند. دسته اول شرکت هایی که دارای پروانه بهره برداری از اداره استاندارد و وزارت صمت هستند که لوله های با گرید A تولید می کنند. شرکت های نوع دیگری بدون داشتن مجوز و تولید لوله های ارزان قیمت با مواد پلی اتیلن درجه دو انجام فعالیت دارند.

نکات خرید لوله پلی اتیلن استاندارد

شرکت های دارای پروانه بهره برداری بایستی در هنگام خرید لوله ابتدا مجوز خود را به خریدار ارائه نمایند. سپس خریدار پس از بررسی مدارک می تواند از بکارگیری مواد مناسب در لوله پلی اتیلن ساخته شده در شرکت اعتماد نماید. حال در مرحله بعد بایستی جداول مربوط به وزن های استانداردی که تولید لوله می شود به خریدار از طرف شرکت ارائه شود که حائز اهمیت است.

پروانه-استاندارد-لوله-پلی-اتیلن
پروانه-استاندارد-لوله-پلی-اتیلن
خرید-لوله-پلی-اتیلن-استاندارد
خرید-لوله-پلی-اتیلن-استاندارد

جدول استاندارد وزن لوله پلی اتیلن

براساس فشار (Bar) قابل تحمل لوله و همچنین سایز دهانه داخلی لوله و پارامترهای دیگر تاثیر گذار ، محاسبات فنی انجام شده و ضخامت لوله پلی اتیلن طی جدولی استاندارد تهیه می شود. این جدول میزان وزن یک متر لوله را (kg/m) نمایش می دهد.

انتخاب سایز مناسب لوله بر اساس دبی حجم آب زمین زراعی متفاوت بوده و همچنین هر چقدر طول لوله بیشتر می شود نیاز است پمپ آبرسانی در مسیرنصب شود که این باعث ایجاد فشار در لوله های پلی اتیلن می شود که باید در هنگام خرید لوله فشار متناسب نیز انتخاب شود.

لوله پلی اتیلن برای چه کشت هایی مناسب است؟

کشت های مناطق مختلف کشور بسته به حجم آبی که هر منطقه دارد و یا میزان سطح زیر کشت از روش های آبیاری متفاوتی استفاده می کنند. لذا برای آبرسانی در هر نوع کشتی از لوله پلی اتیلن بر اساس دبی آب خروجی استفاده می شود.

کشت هایی که وسیع می باشند از لوله هایی استفاده می کنند که فشار را تقسیم کنند و از فشارشکن برای عبور آب نیز بهره می برند. برای آبیاری در سطح باغ عمدتا از لوله های پلی اتیلن استاندارد سایز 1 اینچ تا 2 اینچ استفاده نموده و برای آبیاری های وسیع از لوله های سایز 2 اینچ به بالا استفاده می شود.

کشور ایران با داشتن آب وهوای چهار فصل در همه نقاط، کشت های مختلف محصولات را دارا می باشد. کشت های عمده کشور محصولات زراعی در شهرهای بندرعباس، کرمان، جیرفت، چابهار، استان فارس، استان خوزستان، اهواز، زنجان می باشد. در حوزه باغداری نیز استان های اصفهان، تبریز ، ارومیه، کردستان، ایلام، کرمانشاه فعال می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *